نکات یادگیری

نکات یادگیری و آموزشی

نکات یادگیری

نکات یادگیری و آموزشی

  • ۰
  • ۰

آلات موسیقی محبوب در غرب ممکن است بسته به سبک، فرهنگ و زمان متفاوت باشند. اما برخی از آلات موسیقی که در موسیقی غربی رایج و شناخته شده هستند عبارتند از:

- پیانو: یک ساز صفحه‌کلیددار است که با فشار دادن کلیدهایی که هر کدام به یک چکشچه متصل هستند، سیم‌های داخل ساز را می‌زند و صدای هارمونیک ایجاد می‌کند. پیانو در قرن ۱۷ در ایتالیا اختراع شد و از آن زمان تا کنون یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین سازهای موسیقی در سبک‌های مختلف مانند کلاسیک، جاز، پاپ، راک و بلوز است.

پیانیست های آلمانی

- گیتار: یک ساز زهی است که با پیک یا انگشت نواخته می‌شود و از این جهت که سیم‌های آن در اثر ارتعاش تولید صدا می‌کنند، به سازهای گروه کوردوفون تعلق دارد. گیتار در قرن ۱۲ در اسپانیا بر پایه سازهای قدیمی تر مانند لوت و تار شکل گرفت و در قرون بعد با تغییرات و تحولات زیادی روبرو شد. گونه‌های مختلف گیتار شامل گیتار آکوستیک، گیتار کلاسیک، گیتار الکتریک، گیتار باس و بانجو هستند. گیتار در سبک‌های مختلف مانند فلامنکو، فولک، کانتری، راک، جاز و بلوز استفاده می‌شود.

- ویولن: یک ساز زه‌آرشه‌ای است که با قرار دادن روی شانه چپ و نواختن با آرشه که در دست راست نوازنده است نواخته می‌شود. ویولن در قرن ۱۶ در اروپای شمالی به وجود آمد و بعدها به سایر نقاط جهان منتشر شد. ویولن دارای صدای ظریف و تودماغ است و در سبک‌های مختلف مانند کلاسیک، جاز، فولک، راک و پاپ استفاده می‌شود.

- ساکسوفون: یک ساز بادی است که با فشار دادن دماغه‌ای که به چین خورده‌ای از نبات (آرند) متصل است، هوا را از داخل ساز عبور می‌دهد و صدایی شبیه به کلارینت ایجاد می‌کند. ساکسوفون در قرن ۱۹ در بلژیک توسط آدولف ساکس اختراع شد و در سبک‌های مختلف مانند جاز، بلوز، راک، پاپ و کلاسیک استفاده می‌شود. ساکسوفون دارای چندین نوع است که از نظر اندازه و بم‌بالایی متفاوت هستند. این نوع شامل ساکسوفون سوپرانو، ساکسوفون آلتو، ساکسوفون تنور، ساکسوفون باریتون و ساکسوفون باس هستند.

- درام: یک ساز کوبه‌ای است که با چکش‌های چوبی یا پلاستیکی نواخته می‌شود و صدای ریتمیک ایجاد می‌کند. درام در قرن ۱۹ در اروپای غربی به عنوان یک ساز همراه با ارکستر شکل گرفت و بعدها در سبک‌های مختلف مانند جاز، راک، پاپ، فانک و هیپ هاپ استفاده شد. درام دارای چندین قطعه است که شامل تام تام، تام فلور، اسنیر، بیس، های هت، راید، کرش و اسپلش هستند.

  • ۰۲/۰۳/۳۰
  • Bo Chandler

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی