نکات یادگیری

نکات یادگیری و آموزشی

نکات یادگیری

نکات یادگیری و آموزشی

  • ۰
  • ۰

مرحله 1: نیازهای کارکنان و الزامات شغلی را تعیین کنید.

● نیازهای کارکنان و الزامات شغلی را تعیین کنید.

برای مقایسه مهارت های کارکنان با آنچه برای شغل آنها لازم است، باید دو چیز را بدانید:

● مهارت ها و دانش مورد نیاز برای کار چیست؟ به عبارت دیگر، یک نامزد ایده آل برای یک نقش خاص چگونه به نظر می رسد؟ اینها ممکن است مهارت‌ها و توانایی‌هایی باشند که در شرح شغل گنجانده شده‌اند که با مدیریت ارشد مذاکره شده است، یا ممکن است مهارت‌هایی باشند که از تجزیه و تحلیل خود کار به دست می‌آیند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد). به این موارد "نیازهای شغلی" می گویند.

● کارکنان فعلی چه می دانند و می توانند انجام دهند؟ به هر حال، هدف شما شناسایی شکاف‌های بین مجموعه مهارت‌های کارکنان فعلی و دانشی است که برای انجام وظایفشان به خوبی نیاز دارند. برای ارزیابی این «نیازهای کارکنان»، اطلاعاتی در مورد دانش و توانایی های هر کارمند جمع آوری می کنید.

https://www.personio.com/hr-lexicon/skills-gap-analysis/

مرحله 2: ارزیابی مجموعه مهارت ها و پتانسیل های فردی

سپس مهارت ها، دانش و تجربه تک تک کارمندان را ارزیابی کنید.

شما می توانید این کار را با مصاحبه با هر کارمند، درخواست از آن ها برای ارائه مجموعه مهارت های خود، استفاده از الگوهای نقش آماده یا حتی با درخواست از دیگر اعضای تیم برای رتبه بندی همکاران خود انجام دهید.

اکنون که می دانید سازمان شما به طور کلی فاقد مهارت است و نیازهای مهارتی افراد را ارزیابی کرده اید، می توانید موثرترین مسیر آموزشی را برای سازمان خود تعیین کنید.

مرحله 3: تعیین و اختصاص مناطق آموزشی

شما داده های خود را برای هر موقعیت جمع آوری کرده اید , اکنون زمان آن رسیده است که روی حوزه های مهارتی تمرکز کنید که بیش ترین تاثیر را روی عملکرد کسب وکار شما خواهند داشت .

اینجاست که باید با اولویت بندی آن ها براساس چگونگی ارتباط آن ها با اهداف کسب وکار خود , مشخص کنید که کدام یک از مهم ترین حوزه های مهارتی هستند .

ما یک صفحه گسترده را برای کمک به سازماندهی این اطلاعات یا در صورت امکان , یک ابزار مدرن امروزی توصیه می کنیم که آن را برای شما , براساس داده هایی که جمع آوری کرده اید , تجسم خواهد کرد .

یک ارزش برای هر حوزه مهارتی مشخص کنید که نشان دهنده اهمیت آن در کمک به شما در رسیدن به اهدافتان باشد و سپس تمام مهارت های خود را به ترتیب ارزش آن ها رتبه بندی کنید .فتوشاپ

هرچه رتبه آن ها بالاتر باشد , یک کارمند برای موفقیت در وظایف شغلی خود به مهارت بیشتری نیاز دارد .

مرحله 4: ایجاد یک برنامه توسعه مهارت های بلندمدت

* براساس یافته های خود، یک برنامه بلندمدت آموزشی و توسعه ای تهیه کنید.

ROI را برای فرآیند تحلیل شکاف مهارت ها محاسبه کنید . چقدر در این فرآیند سرمایه گذاری کردید؟ مزایای آن چه بود؟ این کار به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا دوباره این کار را انجام دهید یا خیر .

انجام یک تحلیل شکاف مهارتی موثر می تواند به شرکت شما کمک کند تا سرمایه گذاری خود را در یادگیری و توسعه کارمندان به حداکثر برساند .

انجام یک تحلیل شکاف مهارتی موثر می تواند به شرکت شما کمک کند تا سرمایه گذاری خود را در یادگیری و توسعه کارمندان به حداکثر برساند.

تحلیل شکاف مهارت ها تصویر روشنی از شکاف های دانش، توانایی ها و رهبری که در حال حاضر در نیروی کار شما وجود دارد، به شما می دهد.

نتیجه عالی دیگر، پیدا کردن و تجسم پتانسیل های پنهان است.

در بهترین حالت، تحلیل شکاف مهارتی منجر به استفاده موثرتر از نیروی کار و نیاز به استخدام کم تر خواهد شد.رفرنس

آن طور که لیزی کرولی، مشاور مهارت های CIPD می گوید؛ افرادی که از مهارت های خود به طور کامل در محیط کار استفاده می کنند، سطح رضایت شغلی بالاتری دارند، درآمد بیشتری دارند و در برابر تغییرات انعطاف پذیرتر هستند، در حالی که کسب وکارها از نیروی کار مولدتر و افزایش سودآوری بهره می برند.

  • ۰۲/۰۱/۲۰
  • Bo Chandler

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی